Saturday, January 29, 2011

Patrimoni musical de pescadors i mariners

Al número 8 de la revista Argo (publicació del MMB) van publicar un article molt interesant sobre les cançons de la gent de mar. Una d'aquestes, la recollida per Josep Cortils i Vieta abans del 1886, m'ha agradat molt "El mariner i el dimoni", i diu:
Un mariner caigué a l'aigua tirant una vela enlaire, i el dimoni, què subtil, tot seguit li preguntava:
-Què em donaràs, mariner, si vinc a traure't de l'aigua?
-Te donaré el meu vaixell carregat d'or i de plata.
-Jo no vull lo teu vaixell, ni vull ton or ni ta plata, lo que vull és que quan moris entrega em facis de l'ànima.
-Doncs l'ànima entrego a Déu i el cos a la mar salada.

Vaig intentar trobar-la a Youtube... sense èxit, però vaig trobar un altra: El Mariner.

No és maca?
Bookmark and Share

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kids need to read

Kids need to read
Inspiring Imagination

All you need is Laruku

Fukushima Diary

Tame The Web

ESO Top News

Chandra :: Photo Album

The Social OPAC